SMS-Kinderfonds

De gemeente Papendrecht en VV Papendrecht vinden het belangrijk dat kinderen meedoen in de maatschappij. Niet iedereen is in de situatie om kinderen aan activiteiten te laten deelnemen. Het SMS-Kinderfonds maakt het mogelijk dat kinderen tot 18 jaar toch kunnen sporten als de financiƫle situatie het niet toelaat. Het SMS-Kinderfonds betaalt geen geld uit maar regelt de betaling direct met de sportclub.

Wat is het SMS-Kinderfonds?
SMS staat voor School, Muziek en Sport. Het SMS-Kinderfonds is bedoeld om het voor kinderen die in een armoedesituatie leven, mogelijk te maken mee te doen aan activiteiten met leeftijdgenootjes. Gezinnen die moeite hebben om rond te komen, hebben vaak geen geld om kinderen te laten sporten bij een vereniging of mee te laten gaan met een schoolreisje. Met een bijdrage uit het SMS-Kinderfonds kunnen ook kinderen uit deze gezinnen meedoen.

Kinderen aanmelden voor een bijdrage uit het fonds

De Stichting Leergeld Drechtsteden (tel.: 078-6123119) voert de regeling uit. Onderwijskrachten, verenigingsbestuurders of jeugdhulpverleners kunnen daar, na overleg met de ouder(s) en/of wettelijke vertegenwoordiger(s), kinderen in een armoedesituatie aanmelden voor ondersteuning. De stichting neemt dan contact op met de ouder(s) of verzorger(s) en met de gekozen vereniging of instelling. De bijdrage voor bijvoorbeeld contributie en/of attributen wordt direct op de rekening van de vereniging of instelling gestort.