Jeugdafdeling

VV Papendrecht beschikt over een bloeiende jeugdafdeling waar ruimte is voor zowel jongens als meisjes. Spelers kunnen bij ons terecht vanaf een leeftijd van 4 jaar. Onze vereniging heeft de nodige meisjesteams, maar er zijn ook meisjes die meespelen bij jongensteams. Bij VV Papendrecht krijgt elk jeugdteam een spelerstas met wedstrijdtenues. De jeugdafdeling wordt geleid door de Jeugdcommissie en het Technisch Jeugdkader. De Jeugdcommissie houdt zich bezig met de algemene organisatie van de jeugdafdeling. Het technisch jeugdbeleid ligt in handen van het Technisch Jeugdkader. Jeugdbegeleiders zijn in het bezit van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Aan de jeugdafdeling is een vertrouwenspersoon verbonden. Lees hierover meer op de pagina Privacy & VOG  >>

Jeugdbeleid en Jeugdplan

VV Papendrecht heeft het streven om elke voetballer te laten acteren op het juiste niveau, of dit nu prestatief of recreatief is. Om dit bereiken is het Jeugdbeleid van de club geformuleerd en is een Jeugdplan opgesteld.

Het Jeugdplan is ook gericht op de trainers en leiders, om hen te ondersteunen en te begeleiden bij hun vaak vrijwillige werkzaamheden. Het betreft een dynamisch proces. Regelmatig zullen er daarom aanpassingen plaatsvinden. Het Jeugdplan is opgesplitst in meerdere onderdelen. De bijbehorende documenten kunt u hieronder downloaden.

Missie en visie Jeugd VV Papendrecht  >>
Spelprincipes en uitgangspunten Jeugd  >>
Teamindelingen en wisselbeleid Jeugd  >>

Wedstrijdsecretariaat

Een belangrijk onderdeel van de Jeugdcommissie is het wedstrijdsecretariaat.

Bij het wedstrijdsecretariaat komen de wedstrijdschema’s van de KNVB binnen. Dit leidt vervolgens tot de planning van de wedstrijden en communicatie naar de teambegeleiding en andere belanghebbenden. Wijzigingen zijn vaak urgent. Dus moet het wedstrijdsecretariaat (e-mail: wedstrijdsecretariaat@vvpapendrecht.nl) snel kunnen schakelen met alle betrokkenen.

Verzorger jeugd

Wanneer een speler langdurig geblesseerd is, kan hij of zij in overleg met begeleiders en de leeftijdscoördinator een beroep doen op onze verzorger.

Probleem is vaak dat spelers die geblesseerd zijn, dan ook niet met hun team meetrainen of ‘iets’ doen tijdens de training zonder dat de speler of trainer weet of dit bevorderlijk is voor de opgelopen blessure. Het is wellicht mogelijk om in samenwerking met de verzorger van de jeugd een plan uit te stippelen om zo snel mogelijk fit te worden. Spelers die geblesseerd zijn, hoeven dus geen trainingen te missen en weken thuis te zitten, maar kunnen conditioneel in vorm blijven en sneller herstellen! Dit is uiteraard allemaal afhankelijk van de aard van de blessure. Via de ouder(s) of voogd(en) vernemen wij ook graag het advies van uw dokter en/of fysiotherapeut.

Activiteiten

Binnen de jeugdafdeling is ruimte voor zowel prestatief als recreatief voetbal, waarbij plezier voorop staat. Daarnaast biedt VV Papendrecht ook andere activiteiten aan als feesten voor zowel de jongere als oudere jeugd, het tentenkamp, de meerkamp op de Slotdag, de Sinterklaasviering, de driedaagse VV Papendrecht-Voetbaldagen en nog veel meer.

VVP-fan (Foto Dirk Werkman)

TOERNOOIEN  >>

De jeugd wordt ondersteund door de
Vrienden van VV Papendrecht  >>